Helpline - rätt hjälp när du behöver den

Ring eller mejla Helpline så får du snabb hjälp att boka tid hos en specialistläkare.
Öppet vardagar klockan 8-17.

Tel: 0770-456 780
Mejl: helpline@dkvhalsa.se

Från utlandet ringer du +46 8 619 62 00, #4.
Du kan mejla Helpline för att boka en läkartid, sända in en remiss eller ställa frågor. Om du behöver avboka din tid ska du göra det per telefon.

Försäkringsmoment

Ditt försäkringsbrev informerar om vilka moment som ingår i försäkringen. De villkor som gäller för just din försäkring framgår av de villkorsnummer som står angivna i brevet. Om du är osäker på vad din försäkring täcker, kan du ringa eller mejla vår kundservice, eller läsa våra Fullständiga villkor.

Avbokning

Om du inte kan komma på den läkartid du accepterat så måste du meddela oss detta senast 24 timmar innan besöket. Avbokning ska göras per telefon för att det ska vara giltigt, mejl godkänns inte. Vi täcker inte kostnader för uteblivet eller försent avbokat läkarbesök. 

Ont i rygg, axlar eller nacke?

Ring 0770-456 780, #1 så får du snabb hjälp att boka tid hos en legitimerad sjukgymnast, kiropraktor eller naprapat. 

Offentlig vård

Vi ersätter utlägg för patientavgift i offentlig vård, mot kvitto. Besök i offentlig vård ska förhandsgodkännas av Helpline och bokas på egen hand av den försäkrade.

Personligt samtalsstöd dygnet runt

När du har Vårdförsäkring Topp ingår tjänsten Personstöd som innebär telefonrådgivning dygnet runt. Ring 0770-456 780, #3. Tjänsten erbjuds genom vårt samarbete med Falck Healthcare.

Undantag

Det finns ett fåtal tjänster vi inte täcker, bland annat akutvård, vård enligt smittskyddslagen, läkemedel, kosmetisk behandling, tandvård och snarkbehandling. För fullständig information om undantag och begränsningar se ditt försäkringsbrev eller våra villkor.